Poptávka zdiva 🧱
Není na co čekat a tak začínám poptávat zdivo, aby se nestalo, že máme připraveno vše kromě cihel.
Nejprve si sám zkouším spočítat jaké množství budeme potřebovat abych to poté mohl porovnat s výpočty dodavatelů, jelikož ti nabízejí, že množství materiálu dopočítají na základě zaslané projektové dokumentace.
Kontaktuji přímo dodavatelé Vapis a Kalksandstein, kdy jim zasílám půdorysy a řezy.
Za několik dnů mi přistávají první nabídky v mailu a vzhledem k tomu, že část zdí plánujeme z porobetonu, který Kalksandstein vůbec nevyrábí, cenové nabídky se liší o desítky tisíc.
K mému milému překvapení množství materiálu v nabídkách plus mínus korespondovalo s množstvím, které jsem si napočítal sám, což je snad dobrá zpráva. Rozdíly v jednotlivých nabídkách se ale přece jen nějaké našly. Zatímco Vapis počítal pouze s celými (1/1) 17,5cm bloky, v Kalksandsteinu mi přidali i pár palet “půlek”, což vzhledem k tomu, že cena nebyla příliš vysoká a zároveň nám odpadne složité řezání jsem určitě uvítal. Dalším rozdílem bylo to, že Kalksandstein mi do nabídky zahrnul i několik kusů bloků Kimmstein, což jsou vyrovnávací bloky různých výšek. Bylo mi vysvětleno, že se použijí jako doplněk k překladům.
Obě nabídky obsahují i zdicí maltu, jelikož němečtí dodavatelé údajně bez malty ani nedodávají (nebo alespoň Kalksandstein). Jsem však ujištěn, že německá malta je prvotřídní kvality a tak není důvod jí případně nechtít. No teda kromě toho, že stojí 13Kč/kg – tedy třeba až dvojnásobek oproti jiné maltě, která je k dostání ve stavebninách.
Po několika dalších telefonátech se zástupcem Kalksandsteinu (p. Svobodou) se dozvídám spoustu užitečných informací, mimo jiné také to, že Kalksandstein zdarma do konce roku nabízí službu, kdy odborník dorazí na stavbu a v průběhu několika hodin nám pomůže se založením a také zodpoví naše otázky. To se nám určitě bude hodit. Zároveň k zdicí maltě, která je součástí dodávky, budeme potřebovat ještě maltu zakládací. To je malta s vyšší pevností (alespoň 10 MPa) a používá se právě na založení první řady zdiva.
Celkově se jedná o cca 3 kamiony a přes 60 tun materiálu.